piątek, 15 kwietnia 2016

Podróżnicze podsumowanie – Lista światowego dziedzictwa UNESCO

Lista światowego dziedzictwa UNESCO jest znana chyba każdemu. Miejsca, które się na niej znajdują są objęte szczególną ochroną i stanowią unikatową wartość kulturową bądź przyrodniczą dla ludzkości. Tym samym mają one niewątpliwą renomę, a turyści chętnie je odwiedzają. Gdy weszłam ostatnio na stronę UNESCO, stwierdziłam, że mnie również udało się zwiedzić kilka zabytków, które zostały docenione przez Komitet Światowego Dziedzictwa. Zapraszam Was zatem na małe podsumowanie. Przy nazwie każdego z miejsc znajdziecie link do relacji (o ile oczywiście pojawiła się na blogu). Mam nadzieję, że w niedługiej przyszłości będę mogła tę listę zaktualizować.

1) Stare Miasto - Praga, Czechy - RELACJA Z PRAGI
























2) Stare Miasto - Neapol, Włochy - RELACJA Z NEAPOLU


3) Stare Miasto – Kraków, Polska - RELACJA Z KRAKOWA




























4) Stare Miasto - Berno, Szwajcaria - RELACJA Z BERNA

























5) Historyczna część Rzymu, Włochy 




























6) Katedra Notre Dame, Paryż, Francja - RELACJA Z PARYZA



























7) Kultura arabsko-normańska. Przykład: Katedra w Palermo - RELACJA Z PALERMO
























8) Genua - Le Strade Nuove



9) Genua - Palazzi dei Rolli

10) Auschwitz – Birkenau - RELACJA Z OSWIECIMIA



























11) Kościół w Świdnicy

12) Sztuka - Antoni Gaudi. Przykład: Sagrada Familia - RELACJA Z BARCELONY
























13) La Lonja de La Seda - Walencja - RELACJA Z WALENCJI


14) Medyna - Tunis, Tunezja


15) Zamki w Bellinzonie - RELACJA Z BALLINZONY

16) Biblioteka w St.Gallen - RELACJA Z ST.GALLEN


A Wy sprawdziliście już, które miejsca z listy UNESCO odwiedziliście? Byliście w miejscach, które ja zwiedziłam? A może marzy Wam się odwiedzenie któregoś z nich?

17 komentarzy:

  1. Oooo ja wybieram siędo Pragi na majówkęwięc zaraz oblukam co tam ciekawego jest ;D Uwielbiam takie relacje ;)
    Ps. Mogę prosić o kliknięcie w 3 ostatnie linki ?;)Bardzo mi pomożesz.
    http://zlota-orchidea.blogspot.com/2016/04/zamowienie-z-wholesalebuying-i.html
    Buziaki ;);*

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna lista, Neapol jest wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym się tam wybrała, mam nadzieję że kiedyś mi się to uda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham Włochy i Hiszpanię :)

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dopiero zaliczyłam 4 miejsca z Twojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam w paru miejscach z Twojej listy, ale nie w tak wielu jak Ty ;) Marzy mi się Praga, no i Paryż :) Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne miejsca, zazdroszczę :D
    Niestety nie widziłam tych zabytków :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej, super podsumowanie, teraz ja muszę nadrobić podróżowanie po świecie. Pozdrawiam i zapraszam do mnie na www.lap-stajla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja wiele tych miejsc też podziwiałam. Nie byłam jedynie w poz. 14 i 16 z Twojej listy. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam tylko w Pradze, ale i tak bardzo się cieszę, że mogłam tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę, że widziałaś te wszystkie przepiękne miejsca

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam w kilku miejscach z Twojej listy i w kilku innych, w sumie to zawsze zapominam napisać, że coś znajduje się na liście UNESCO :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Na codzień żyję w mieście, gdzie starówka jest wpisana na listę UNESCO.
    Piękne są te miejsca, chciałabym do Pragi... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmm ostatnio odwiedziłam jedynie Kościoły Pokoju w Świdnicy i Jaworze, aa i starówkę w Toruniu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z Twojej listy dopiero 3 zaliczenia :)

    pozdrawiam
    www.sebazwiedza.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...