wtorek, 4 listopada 2014

Szwajcaria - fakty i mity #2 - dzienny kosztorys

Tak jak obiecalam, przychodze do Was znow z postem finansowym. Tym razem postaram sie stworzyc dwa przykladowe jadlospisy dnia oraz ich wycene. Wymyslone przeze mnie menu bedzie dosc luzno potraktowane. Dla jednych moze sie wydac ono duza porcja, dla innych za mala, ale pozwolcie, ze nie bede wyliczac, czy zawarlam w nich odpowiednia ilosc dziennych kalorii :P Zdecydowalam sie umiescic jadlospis dwoch skrajnych osob i szczerze mowiac, sama jestem ciekawa, ktora z nich zaplaci mniej. Pod lupe wezme osobe bardzo zapracowana, ktora nie ma czasu na bawienie sie w gotowanie i kupuje przede wszystkim tzw. gotowce oraz osobe, ktora wszystko przygotowuje w domu. Ceny, ktore zamieszcze sa moimi srednimi wyliczeniami. Nasze zakupy beda robione w supermarkecie, gdzie koszty dostosowane sa do zwyklego mieszkanca (czytaj: nie jest to zaden sklepik u Turka, ani tez luksusowe delikatesy). Przy tworzeniu menu potraktowalam z przymruzeniem oka moje nawyki zywnosciowe oraz obserwacje, co kupuja i chetnie jedza ludzie tu mieszkajacy.




Wyjasnienia:
- Sniadanie osoby zapracowanej: Buerli to uwielbiane przez Szwajcarow ciemne bulki, Babybel - rodzaj sera topionego, cena kawy wg cennika w miejscu pracy.
- II sniadanie: 2 francuskie rogaliki, 1 opakowanie soku oraz jablko.







Wizualizacja jadlospisu osoby zapracowanej:

Wizualizacja jadlospisu osoby, ktora ma czas na gotowanie:

Podsumowanie:
Koszt pierwszego menu wynosi 27,20 CHF, natomiast drugiego 17,10 CHF.
W porownaniu do polskich cen, czyli przeliczajac na nasze rodzime zlotowki, koszt pierwszego to 95,20 zl, a drugiego 59,85 zl.

Co sadzicie teraz o cenach produktow spozywczych w CH? Czy post zaspokoil Wasza chec wiedzy o kosztach zycia? ;)

Jesli nie widzieliscie jeszcze poprzedniego finansowego postu, zapraszam do klikniecia TUTAJ!

2 komentarze:

  1. Kurcze teraz widzę ile się przepłaca gdy kupuje się gotowe rzeczy !!

    Zerknij maadeleinefashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...