środa, 29 kwietnia 2015

Belinzona - miasto zamków

Bellinzona jest stolicą kantonu Ticino, którą mieliśmy okazję zobaczyć. Przede wszystkim jest ona znana z trzech zamków, znajdujących się na jej wzgórzach. Każdy z nich wpisany został na listę UNESCO, co powoduje, że zainteresowanie tymi obiektami jest bardzo duże. Z powodu braku czasu mogliśmy zwiedzić zaledwie jeden z zamków, położony najniżej Castelgrande. Oboje byliśmy tym miejscem zachwyceni! Było to piękne ukoronowanie naszego wypadu.

Niełatwo było odnaleźć drogę do zamku. Okazało się, że możliwości wejścia są dwa: górnym mostem oraz tunelem podziemnym. Nie wiedząc, co kryje się po drugiej stronie, zdecydowaliśmy się na górny most. Po pokonaniu schodów ukazał nam się widok, który osobiście skojarzył mi się z „Alicją w krainie czarów”. Piękne zamurowania po bokach i cudnie utrzymana zieleń po środku.







Niestety, idąc w górę, mieliśmy na swojej drodze słońce, które skrupulatnie utrudniało nam robienie zdjęć.


Widok na nachylenie górki, pod którą szliśmy




Wstęp na teren zamku jest bezpłatny.



Widok na miasto





Przednia część dziedzińca













Tylna część dziedzińca
  









Powrót podziemnym tunelem



Widok zamku z dołu





Okolica zamku - starówka







Czy Wy również lubicie takie klimaty? Czy to piękne miasto znajdzie się na Waszej liście must see?

16 komentarzy:

  1. Bardzo lubię. Zamek położony przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia :) pozazdrościć wyjazdu

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pięknie! Zazdroszczę wyjazdu. Sama uwielbiam zwiedzać ruiny zamków. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepiekne zdjęcia, i akurat miałaś cudowną pogodę!:*
    obs/obs?
    kochana, poklikasz u mnie:
    http://mylife-tasia.blogspot.com/2015/04/dressgal.html
    prosze, odwdzięczę się (sprawdzam) :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamek na tle gór prezentuje się fantastycznie, chciałabym kiedyś odwiedzić to miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow,mega post!:))
    zapraszam do mnie: http://blousforyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne widoki, zazdroszczę wyprawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też po tym zamku spacerowałam :). Pięknie pokazałaś go na zdjęciach. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny blog :)
    Obserwacja ? ;)
    zapraszam do mnie
    http://beautyandfashionbykatrin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne miasto i widoki, a tym samym piękne zdjęcia :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie piękne widoki, mam wrażenie że spotkałam się już gdzieś z tą nazwą, tylko nie mam pojęcia gdzie :p Zamki lubię, więc i ten chętnie bym zobaczyła, tym bardziej, że wstęp jest bezpłatny, a widoki warte zobaczenia. Ten most z zielenią pośrodku jest świetny, nie spotkałam się jeszcze z czymś takim :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowite zdjęcia, tylko pozazdrościć możliwości takiego wypadu! :)
    ♡ blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałem o tym miejscu więc z ciekawością przeczytałem Twój post. Fajne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...