środa, 20 stycznia 2016

Küssaburg, Niemcy

Do Szwajcarii zawitały pierwsze śniegi. Na zewnątrz czuć mroźne powietrze, a ja przekornie dodaję relację ze słonecznego dnia. W miejscu, które dziś zobaczycie, byłam pod koniec zeszłego roku, jednak plan nie pozwalał mi na dodanie jej wcześniej. Tym samym przesyłam Wam nieco słońca i gorących uścisków!

W jeden ze słonecznych dni mój ukochany zabrał mnie do miejscowości Küssaburg w Niemczech. Doskonale wie on, że jestem fanką wszelkiego rodzaju zamków, ruin i opuszczonych miejsc. Szczególnie te ostatnie w Szwajcarii raczej nie występują, dlatego musieliśmy wybrać się poza granicę kraju. Znajdują się tam dobrze zachowane ruiny zamku, do których wejście jest bezpłatne. 

Tak prezentował się zamek w okresie świetności:

Wejście prowadzi przez drewniany most



Na każdym kroku widać walczącą o życie roślinność



Porasta ona większą cześć zabudowań: 


Bujna roślinność, która nie zaznała ręki człowieka, zdecydowanie dodaje klimatu temu miejscu



Ze wzgórza mogliśmy podziwiać nisko lecące samoloty

Ruiny zamku są również świetnym punktem widokowym





Szkoda tylko, że antena radiowa psuje wygląd ruin...



Nie byłabym sobą, gdybym nie zajrzała w każdy zakamarek ;)









Mury w promieniach słońca




Na terenie zamku jest również miejsce do grillowania!








Z jednej strony rozprzestrzenia się las, który musi pięknie wyglądać latem




Zachwycił mnie sam odcień murów, gdyż w zależności od kąta padania słońca, zmieniał on swoją barwę od szarości, przez odcień piaskowca po rudość.













Dobrze zachowanym elementem są schody, które prowadziły kiedyś do części jadalnej zamku








Czy Wy również chętnie odwiedzacie takie miejsca?



14 komentarzy:

  1. Lubię oglądać zamki i ich pozostałości, więc i Küssaburg dopisałabym do swojej listy, bo bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia. Natura faktycznie dodaje uroku, a i te widoki są niesamowite i choćby dla nich warto tam pojechać w słoneczny dzień! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne miejsca i widoki! Mogłabym oglądać takie zdjęcia godzinami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię oglądać ruiny zamków. Te mają jeszcze dodatkowy urok, bo są na nich rośliny. Widok z zamku jest bardzo ladny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. W moich okolicach jest jeszcze sporo podobnych budowli. Część doczekała się rekonstrukcji.

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam ruiny zamków. Zawsze miałam do nich słabość;)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczne miejsce do zdjęć! Zapraszam na nowy post i konkurs! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Również uwielbiam wszelkie zamki, a miejsca gdzie turyści nie biją drzwiami i oknami są najfajniejsze! ;)
    Bardzo podobają mi się te zdjęcia. Na jednym w ścianie zamku widzę coś jakby.. pyszczek zwierzątka? Heh chyba mam już jakieś zwidy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze fascynowały mnie ruiny różnych zamków, baszt i zabudowań. To piękne miejsca do robienia zdjęć i odkrywania różnych ciekawych zakamarków. Dziękuję za fajną wycieczkę, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale cudowne miejsce, musi mieć w sobie magię. Masz cudowną urodę! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne zdjęcia ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajne zdjęcia :)
    wspolna obserwacja? ja klikam :) http://pazzz21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też uwielbiam zamki i ruiny i robię im miliony zdjęć :) Póki co zwiedzam te polskie, ale w przyszłości europejskie mi się marzą

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda to świetnie, będzie trzeba się tam wybrać. :) Są dobre połączenia ode mnie z miasta, busy z Lublina do Niemiec jeżdżą prawie jak na zamówienie. Chyba skorzystam i zwiedzę kawałek świata w najbliższy weekend. ;) Dzięki za super post!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...