poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Mainau - Wyspa Kwiatów

W jedną ze słonecznych, wolnych od pracy niedziel udaliśmy się do miejsca, które już dawno chodziło mi po głowie. Przeglądając miejsca warte obejrzenia w mojej okolicy, już zimą natrafiłam na Wyspę Kwiatów Mainau. Znajduje się ona na Jeziorze Bodeńskim po niemieckiej stronie i jak sama nazwa mówi, jest pełna kwiatów i pięknej roślinności.

Zapraszam na relację z tego kwitnącego miejsca!

Tuż przy wjeździe na wyspę znajduje się parking. Opłata za miejsce parkingowe wynosi 4 euro i jest to kwota, którą uiścić należy za cały dzień postoju (nie występuje tutaj naliczanie godzinowe). Wstęp na wyspę jest płatny. Wynosi on 19 euro. Dookoła wyspy ustawione są specjalne bramki, dzięki którym wejście na wyspę możliwe jest jedynie po „odbiciu” bileciku. Taka sytuacja powoduje, iż na całym terenie panuje porządek, a roślinność utrzymana jest w bardzo dobrym stanie.


Widok na kasę. Przy wejściu otrzymujemy również plan wyspy.
































Nieopodal wejścia znajduje się restauracja, w której skusiliśmy się na typową niemiecką sałatkę ziemniaczaną.


Wyspa jest mocno nastawiona na turystów, stad powiewające flagi w wielu miejscach.


























Widok na Bodensee







Metasequoia - Allee - Aleja metasekwoi



Saisongarten - Ogród sezonowy 









Egzotyczne okazy




















































Kräutergarten - Ogródek zielny







Energiepavillon - Pawilon energooszczędny



Schmetterlingshaus - Dom motyli













Międzynarodowy quiz rozrzucony po wyspie



Barockschloss - Zamek barokowy



Zdjęcie z serii: "Gdybym tylko wiedziała..."



Italienischer Rosengarten - Włoski ogród różany








Promenada nad Jeziorem Bodeńskim




Kwiecista mapka jeziora




UWAGA! NOWOŚĆ! 

By urozmaicić nieco relacje z podróży, postanowiłam dodać krotki filmik nakręcony w tym miejscu. Znajdziecie go na moim kanale YT (zachęcam do subskrypcji – KLIK!), gdzie z pewnością będą pojawiać się kolejne filmy!

Zapraszam do oglądania mojego pierwszego filmiku!


Co sądzicie o tym miejscu? Lubicie spędzać letni czas w towarzystwie natury? Czy filmiki są fajnym dodatkiem do blogowych postów?

Pozdrawiam!

12 komentarzy:

  1. piękne miejsce:) i jakie urocze motyle

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie tam! :) Fajny filmik, przydatny zwłaszcza dla kogoś kto by się chciał tam wybrać. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie upały można przetrwać tylko w cieniu drzew, albo schowanym głęboko w domu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale świetne miejsce, cudne widoki. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładne miejsce :) można wypocząć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz widzę i słyszę o tym miejscu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Great post! Would you like to follow each other in GFC, bloglovin, Instagram?
    Let me know which one of all to follow you back! kiss! 👄

    OdpowiedzUsuń
  8. Przewijam w górę i w dół... Rewelacja, super zdjęcia, pieknie tam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia, a ja nigdy nie słyszałam o tym miejscu:(. Tyle barwi i rodzajów!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super zdjęcia i fajny montaż filmu :D Filmik bardzo przydatny :D Pokazuję, jak naprawdę to miejsce jest piękne ;D Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Miejsce przepiękne, uwielbiam takie!!! Dzięki Tobie do mojej listy muszę dopisać kolejny punkt :). A te świeczki... ojjjj wydałabym tam fortunę!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie słyszałam o tym miejscu, jednak jest ono na pewno wyjątkowe. Przypomina taki duży ogród botaniczny i palmiarnię i zoo w jednym :) Dom motyli byłby pewnie moim ulubionym miejscem na tej wyspie.
    Filmiki jako urozmaicenie bardzo mi odpowiadają, bo ostatnio sama zaczęłam się w tej tematyce nieco kręcić i nagrywać, ale jak na razie nic nigdzie nie dodałam :D ta melodia z filmiku mnie prześladuje!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...