piątek, 22 grudnia 2017

Perfekcyjny kącik nieperfekcyjnej Pani Domu - Kilka trików przydatnych w czasie Świąt i nie tylko.

Wasze przygotowania świąteczne z pewnością zostały już rozpoczęte. U mnie ten tydzień rozpoczął się od świątecznego sprzątania, a kończy się naturalnie pichceniem samych pyszności. Ciasta w piekarniku, lodówka pełna i jak z tym wszystkim dać sobie radę? Jeśli tak jak ja jesteś gospodynią tegorocznych Świąt, być może pomocnym będzie Ci mój post, który stworzyłam w zeszłym roku (LINK) pod idealnie pasującym tytułem Jak nie zwariować w Święta. Dzisiejszy wpis będzie niejako dopełnieniem, kolejną częścią tamtych porad, a dotyczyć będzie podstawowych trików kuchennych, które używam w kuchni nie tylko w czasie świątecznym.

Patent na dużą ilość chleba

W czasie Świąt naturalnie wszystkie sklepy są pozamykane i Szwajcaria nie jest tutaj wyjątkiem. Zazwyczaj zaopatrujemy się w tym czasie w duże ilości chleba, jednak chcemy by był on przez cały ten czas świeży. Ja zawsze zamrażam chleb i wyciągam go odpowiednio wcześniej. Po rozmrożeniu będzie on równie świeży, a jeśli będziemy go mrozić w ręczniku papierowym nie straci swojej chrupkości.

Szybkie odświeżenie pieczywa

Jeśli z kolei bułki czy chlebek nie są już tak bardzo świeże, możemy włożyć je na chwilę do rozgrzanego piekarnika. Po wyciągnięciu będą cieplutkie, świeże i pyszne. Idealne na śniadanie.
























Gotowanie makaronu

Ugotowanie makaronu zazwyczaj nie stanowi dla nikogo trudności, lecz niektóre makarony mają tendencję do sklejania się. By tego uniknąć, dodaję zawsze odrobinę oleju do gotującej się wody.

Pomocna drewniana łyżka

W czasie Świąt wszystkie palniki są rozpalone do czerwoności, a niejednej rodzinie przydałaby się druga kuchenka. Zazwyczaj wykonujemy także sporo zadań w jednym czasie, dlatego najlepiej byłoby nie przykładać tak bacznej uwagi do gotujących się w garnkach potraw. Zresztą jak wiadomo nie od dziś, jeśli kontrolujemy garnek, to nic złego się z nim nie stanie, a wystarczy, że spuścimy z niego wzrok i zawartość kipi! By zabezpieczyć się przed taką sytuacją, wystarczy położyć na brzegach garnka drewnianą łyżkę. Da nam ona trochę czasu na opanowanie sytuacji, nie wyrządzając większych szkód.
























Jajka

Święta to okres, w którym jajka schodzą na potęgę! Sama zaopatrzyłam się w cztery tuziny, a w głowie mam ciągle myśl, czy czasem ich nie za mało. Najgorsza sytuacja, która może nas spotkać w trakcie świątecznych wypieków, to trafienie na nieświeże jajko. Cała nasza praca na marne i musimy rozpoczynać od początku. Dlatego warto jest skontrolować jajko przed jego użyciem. Jednym ze sposobów jest potrząśniecie nim – jeśli słyszymy odgłos i czujemy przemieszczanie się żółtka w środku, jajko nadaje się do wyrzucenia. Drugi sposób to zanurzenie jajek w wodzie. Gdy któreś z nich unosi się na wodzie, oznacza to, że nie jest świeże.


Nitka w cieście?

Jeśli przygotowujesz ciasto i zamieszasz przepołowić biszkopt na pół w celu np. przełożenia go kremem, bądź masą przyda Ci się nitka. Spytasz po co? Ułatwi ona proste przecięcie biszkoptu. Biszkopt należy delikatnie naciąć dookoła nożem, następnie w powstałe nacięcie (od strony najbardziej od nas oddalonej) włożyć nitkę w ten sposób, by powstała pętla i delikatnie pociągnąć. Biszkopt będzie idealnie równy.

Lodówka na balkonie

A na koniec najbardziej powszechna metoda przechowywania potraw w okresie zimowym, z której ja zamierzam w tym roku korzystać, tak długo jak tylko się da. Jeśli tylko pogoda na zewnątrz zbliża się do 0 stopni wyrzucam większe potrawy: sałatki, bigosy, ciasta na balkon. Przyda mi się to zwłaszcza teraz, gdy na Świętach przy stole pojawi się 5 osób, a nie jak do tej pory dwie.

A jakie są Wasze kuchenne triki?

12 komentarzy:

  1. Chleb zawsze zamrażam...Nie znałam patentu z unoszeniem jajka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tym jajem to fajna i ciekawa wskazówka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny trik z jajkami!
    U mnie również sprawdza się trik z drewnianą łyżką, lodówką na balkonie czy zamrażaniem chleba ;D
    Efektownych przygotowań do świąt!
    P.S. śledzę Twój blogmas od początku i gratulacje regularności i jakości wpisów! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze wiedzieć o tym jajku. :) A triku z drewnianą łyżką też nie znałam, ale bardzo przydatny.:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu zamrozić chleb :D Jeszcze nigdy tego nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne patenty! Ten z jajkami oraz nitką w cieście to dla mnie nowość. Dzięki za przydatne rady. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lodówka na balkonie to najlepszy wynalazek...
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Te tipy odnośnie chleba sama stosowałam i potwierdzam, że bardzo dobrze się sprawdzają :) Podziwiam Cię za to, że w grudniu udało Ci się stworzyć tyle wpisów!

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tymi jajkami to nie wiedziałam, ale dzięki! :)

    Pozdrawiam ♥
    One Masked Girl

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnie było tutaj zajrzeć meega fajny blog - polecam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale tutaj fajnie u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...