czwartek, 23 marca 2017

Perfekcyjny kącik nieperfekcyjnej Pani Domu - Robot kuchenny TurMix

Jednym z moich ulubionych zajęć domowych jest z całą pewnością gotowanie i pieczenie. Zwłaszcza w tę drugą czynność wkładam wiele serca i staram się dopracować każdy deser w najmniejszym detalu. Pomimo tego, że w ciągu ostatnich lat częstotliwość przygotowywania ciast w moim domu znacznie się zwiększyła i wręcz nie ma tygodnia, w którym nie czuć byłoby zapachu domowych wypieków, to ja w dalszym ciągu do ich wykonania używałam bardzo wysłużonego miksera, który nie raz sprawiał psikusy. Często nawet decydowałam się wszystkie czynności wykonywać ręcznie (w tym ubijanie białek, co wiadomo jest trochę czasochłonne). Zdecydowanie brakowało mi jednej rzeczy: robota kuchennego. Na początku roku zapadła decyzja o jego kupnie, a poszukiwania trwały trochę czasu. W końcu udało się!


W moje ręce trafił robot marki TurMix, na którego test serdecznie Was zapraszam.



O firmie


Firma TurMix powstała w 1943 roku. Założona została przez pioniera w tej dziedzinie Traugotta Oertli'ego, a pierwszym produktem sprzedawanym pod szyldem marki był mikser ręczny. Chcąc ułatwić życie w kuchni, wynalazca rozpoczął produkcję różnego rodzaju mieszalników, sokowirówek, frytkownic, grillów elektrycznych itp. Również pierwszy ekspres do kawy, wyprodukowany w Szwajcarii, został stworzony przez firmę TurMix, która uchodzi za jedną z lepszych jakościowo, szwajcarskich marek.


TurMix Vario Tronic 550

To multifunkcjonalny robot kuchenny do mieszania, miksowania i zagniatania. Dzięki swojej budowie zajmuje mało miejsca w kuchni. Jest łatwy do utrzymania w czystości. Każdą część można łatwo zdemontować i ponownie złożyć. W skład zestawu wchodzą trzy mieszadła o eliptycznym kształcie. Robot posiada cztery prędkości oznaczone cyframi od 1 do 4 oraz przycisk Pauzy, który stopuje czynność. W dołączonej misce przyrządzić można do 2 kg ciasta. Praktycznym dodatkiem jest również osłonka, zabezpieczająca przed wydostaniem się ciasta na zewnątrz. Całość umieszczona jest na małych przyssawkach, które zapobiegają przemieszczaniu się urządzenia. Do robota dokupić można wiele dodatkowych gadżetów (my posiadamy obecnie jedynie wersję podstawową). Po lewej stronie urządzenia widać małą ściągę, jakie prędkości powinno się ustawić przy konkretnych czynnościach.



Ten robot kuchenny ma wiele użytecznych cech, które są jego niebywałymi zaletami. Do takich należy między innymi długi (1m), wyciągany kabel, który można schować, gdy nie używa się urządzenia. Zarówno miska, jak i mieszadła są bardzo szybkie i łatwe w zmontowaniu. Po naciśnięciu górnego przycisku można podnieść łyżkę miksera i wyciągnąć miskę. Wtedy też możliwa jest wymiana końcówki mieszającej. Dla dorosłej osoby jest to bardzo łatwe, ale dziecko miałoby problem, by sobie z tym poradzić, toteż nie istnieje możliwość przypadkowego skaleczenia się. W stanie gotowości do pracy, dołączona miska blokuje się za pomocą specjalnych otworów w stopie urządzenia i nie ma żadnej możliwości wyciągnięcia jej czy przesunięcia podczas uruchomienia robota.



Poszczególne prędkości są bardzo dobrze rozplanowane: poziom 1 (najwolniejszy) można spokojnie używać podczas przyrządzania ciasta, które posiada składniki, których nie chcemy rozdrobnić (tj. rodzynki czy kawałki czekolady), poziom 4 (najszybszy) z łatwością ubija pianę z białek i miksuje nawet twarde masło. Praktycznie przy każdym wypieku używam osłony na miskę, dla mojej własnej pewności. Jak wiadomo niektóre, miksowane składniki lubią „wyskakiwać” z miski, a dzięki temu drobnemu gadżetowi mogę zostawić włączone urządzenie, a w tym czasie zająć się inną czynnością. Moim zdaniem jest to główna zaleta robota kuchennego w domu. 





Wielokrotnie zauważyłam już, że czas przygotowywanego deseru zdecydowanie się skrócił, odkąd posiadam tego robota. Dzięki specjalnie wyprofilowanej końcówce miksera, mieszadło dociera do każdej ścianki, dzięki czemu na rancie miski nie zostaje warstwa niezmiksowanego ciasta. Na samym środku naczynia znajduje się lekkie wypuklenie, które ma zarówno wady jak i zalety. W przypadku „lejącego się” ciasta składniki ładnie spływają i łyżka dociera do całego ciasta, jednak gdy miksujemy mniejszą ilość składników (na przykład masło z cukrem), ich warstwa osadza się na owym wypukleniu i trzeba przerwać pracę miksera, by usunąć ją z tego miejsca i dodać do reszty ciasta. Cóż, nikt nie jest doskonały.


Nigdy nie miałam najmniejszych problemów ze stabilnością urządzenia, jak i utrzymaniu jego higieny. Do czyszczenia głównej części używałam miękkiej, wilgotnej szmatki, a następnie wycierałam ją na sucho. Mieszadła, jak i miskę można łatwo umyć w zlewie bądź zmywarce. Pochwalić muszę również instrukcję obsługi, która zawiera wiele użytecznych informacji, wśród których znaleźć można listę dostępnych dla tego rodzaju robota gadżetów (wraz z numerami seryjnymi). Ciekawym dodatkiem są również przykładowe przepisy na różne rodzaje podstawowych ciast, a nawet majonez wraz z podanym czasem i prędkością, jakie należy użyć.



W pracy tego urządzenia nie tylko podoba mi się samo jego działanie, ale także to, że jest cichy. Wydawało mi się, że robot będzie wydawał podobne dźwięki do tych, które wydaje mój ręczny mikser. Myliłam się. To urządzenie jest tak ciche, że nie słychać go w drugim pokoju, a ja mogę robić ciasto nawet w godzinach 12 – 13:00 (w Szwajcarii to pora obiadowa, podczas której nie wolno włączać żadnych głośnych urządzeń i wykonywać prac domowych). Cieszy mnie również jego dokładność, jak i sama wygoda w przygotowywaniu ciasta. Jednym słowem jestem bardzo zadowolona z tego zakupu i każdej pani domu polecam posiadanie takiego urządzenia w kuchni.


A czy Wy posiadacie robota kuchennego? Jakie inne urządzenia są Wam pomocne w kuchni?

13 komentarzy:

  1. Ja mam stary robot kuchenny, na chodzie, ale chętnie bym go wymieniła na nowszy model :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O podoba mi się ten robot, niezastąpiony towarzysz w kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Odgłos robota kuchennego to dla mnie zdecydowanie odgłos rodzinnego domu, szczególnie kojarzony ze świętami. Kiedy zazwyczaj wracam do Polski i zaczyna się wielkie imprezowanie w kuchni wokół tworzenia nowych wypieków ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie przydałby mi się taki robot kuchenny. Często eksperymentuje w kuchni, więc na pewno idealnie by się u mnie sprawdził :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O ho ho! Czuję, że będzie się teraz u Ciebie dużo ciekawego kulinarnie działo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chciałabym taki sprzęcior w swojej kuchni:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie mam takiego robota, ale wygląda na to że to super sprawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam coś podobnego, ale z innej firmy :) SUper do kremów, piany z białek czy bitej śmietany :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie używałam takiego robota. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z takim robotem pieczenie stanie się przyjemniejsze :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  11. ja własnie myslę o zakupie robota:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Musze wymienic moj stary robot kuchennt na cos takiego.

    OdpowiedzUsuń
  13. Używam już takiego sprzętu kilka lat i mogę polecić sprawdza sie w kuchnii

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...